Olvasóinktól : Olvasónk nem elégedett a debreceni tömegközlekedés átalakításával - olvasói levél |
Olvasónk nem elégedett a debreceni tömegközlekedés átalakításával - olvasói levél
Szebb Jövő-gombos zé 2010.09.24. 16:45
Debrecen Megyei Jogú Város, illetve a DKV-CIVISBUSZ Konzorcium valamint a Hajdú Volán részéről tisztességtelen piaci magatartás, gazdasági erőfölénnyel történő visszaélés, joggal való visszaélés tilalmának megsértése valamint diszkrimináció - mindezek elkövetését vélem felfedezni.
- Amit véleményem szerint az alábbi négy pontban is kimerítik, együtt vagy külön-külön!
1. Debrecen Megyei Jogú Város (DMJV) Önkormányzata részéről mivel szerződést szegett a Hajdú Volánnal szemben. Mivel egyoldalúan felbontotta a városvezetése a 2012-ig szóló helyi autóbusz tömegközlekedésre szóló szerződését azért, hogy pályázatot tudjon kiírni a helyi buszközlekedés átszervezésére. Véleményem szerint kartell tevékenység is van a dolog mögött!
2. Valamint gazdasági erőfölénnyel történő visszaélés és tisztességtelen piaci magatartás, joggal való visszaélés tilalmát, amit közösen valósított meg a CIVISBUSZ Konzorcium (DKV, INTER TANKER Zrt.),DMJV a Hajdú Volánnal szemben (továbbiakban Volán).
3. Valamint diszkrimináció miatt, amit a CIVISBUSZ Konzorcium valósított meg irányomban.
4. Nem utolsósorban a DKV illetve a Debrecen Megyei Jogú Város szerződést szegett Debrecen lakosságával illetve velem szemben is, mivel a szerződésben, amit a pályázaton megnyert azt vállalta, hogy 8 évig csak az infláció mértékéig emeli a tömegközlekedési árakat. Ezzel szemben, mint közismert jelentős áremelés történt 2009. július 1-től mostanáig 2010 januárjáig a helyi busz közlekedés pályázatán szerződésben foglaltakkal ellentétben. Ez is kimeríti az 2-es pontban foglaltakat.
A fent említett első 3 ponthoz bővebben a következőket tudom hozzáfűzni!
1. Debrecen Megyei Jogú Város (DMJV) Önkormányzata 2008. februári Közgyűlése 2004. évi XXXIII. Törvény 6.§-ban foglaltaknak megfelelően a DMJV közigazgatási területen autóbusszal végzett menetrendszerinti személyszállítás közszolgáltatási szerződés keretében történő ellátására 2008.március 19-én pályázatot jelentetett meg.
Az eljárási határidőknek megfelelően a pályázatokat elbírálásra is terjesztették a Közgyűlés elé.
A pályázati felhívás megjelenését követően 5 cég vásárolta meg a pályázati kiírást, akik közül ketten nyújtottak be pályázati anyagot a megjelölt határidőig,2008.július 31-ig (Hajdú Volán, DKV Debreceni Közlekedési Zrt. indult konzorciumi partnerével az INTER TANKER Zrt.-vel, és a pályázatot â01ECIVISBUSZ Konzorciumâ01Dnéven adták be).
A pályázati kiírás értelmében a pályázatokat egy, Közgyűlés által felállított Előkészítő Bizottság értékelte a pályázók alkalmassága, a pályázatok műszaki, szakmai tartalma, a bírálati szempontok és a kizáró okok figyelembe vételével, majd készíti elő döntésre a Közgyűlésnek a pályázat eredményére vonatkozóan.
Tekintettel a fent leírtakra a Közgyűlésnek döntenie kellett a pályázatok értékelésére létrehozandó Előkészítő Bizottság összetételéről.
Az Előkészítő Bizottság 7 fős volt, mely Tulajdonosi,Városfejlesztési, és Környezetvédelmi Bizottságok elnökeiből,illetve a pályázati kiírás előkészítésében szervesen részt vevő főosztályvezetőkből,illetve pályázati kiírás előkészítésében szervesen részt vevő főosztályvezetőkből és osztályvezetőkből állt.
A pályázati kiírással kapcsolatban el kívánom mondani,hogy Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata a pályázat kiírása során tisztességtelenül járt el,mert olyan rövid határidőre írta ki a pályázatot,hogy annak a Volán nem tudott megfelelni,másrészről olyan feltételeket határozott meg,aminek csak a DKV felelt meg.
A pályázati kiírásnak része volt az is,,hogy a tömegközlekedés szolgáltatási díját nem emelik nyolc évig, csak az infláció mértékének megfelelően,valamint,hogy GPS rendszert építenek a buszközlekedés során.
Ezen feltételek közül egyik sem valósult meg a legjobb tudomásom szerint.
Mivel Debrecen Megyei Jogú Város (DMJV) Önkormányzata 2008.március 19-én pályázatot jelentetett meg majd a DMJV 2008.szeptember 25-i közgyűlésének döntése értelmében a DMJV helyi buszközlekedésre kiírt pályázatot a CIVISBUSZ Konzorcium nyerte meg.
Ráadásul a DMJV szerződést szegett mivel a Volánnak 2012-ig szerződése volt a várossal.
Attól tartok, hogy a DMJV illetve a DKV nem fog tudni fizetni az INTER TANKER felé az utóbbi pedig az ALFA BUSZNAK így magánkézbe játssza a helyi buszközlekedést, ami jelentős járatcsökkentésekkel járhat az utazási költségek emelkedéséről nem is beszélve.
2-3. Volán illetve a DKV gazdasági erőfölénnyel történő visszaélés és tisztességtelen piaci magatartást valósított meg a Volános munkavállalókkal szemben mivel azt nyilatkozták, hogy azokat a dolgozókat nem alkalmazza, a DKV akik nem mondanak le a MUNKA TÖRVÉNYKÖNYVE SZERINT IS JÁRÓ JUTTATÁSUKRÓL, végkielégítésükről.
Vagyis ,ha nem közös megegyezéssel történik a munkaviszony megszüntetése,akkor nem alkalmazzák őket.
Sokan ennek megfelelően a munkaviszonyukat közös megegyezéssel megszüntették az alkalmazásban bízva, de a végkielégítéstől elestek.
Én a munkáltatói felmondást választottam,- nem engedtem a kényszerítésnek- rendes felmondással a Volán fel is mondott, és a végkielégítésemet meg is kaptam. Azonban erre figyelemmel a DKV a későbbiekben nem is alkalmazott- DISZKRIMINÁCIÓ.
Álláspontom szerint a DKV és a Volán egymással összejátszott a dolgozók sérelmére.
A felelősség egyetemleges!
Továbbiakban a Volán vezetése azt állítja, hogy a „munkavállalók közös megegyezéssel szüntették meg a fennálló munkaviszonyukat a Hajdú Volán Zrt-vel, melyet a munkavállalók kezdeményeztek”.
Ezen állítás a Volán vezetés részéről több mint nevetséges, miszerint a munkavállalók kezdeményezték volna! Ki mondana le önként és dalolva a törvény szerint járó végkielégítéséről, ha csak nincs valami kényszerítő körülmény.
A Volán saját maga által megfogalmazott közös megegyezésről szóló formanyomtatványt, felmondást rakott a dolgozók elé!
A budapesti KKSZ-hez is hiába fordultunk több mint 200 aláírással mégsem segítettek!
Pedig kértük, hogy biztosítsanak a szerződések aláírása előtt egy munkajogászt!
- Mintha a falnak beszéltünk volna!
Ha valóban közös megegyezéssel szüntették meg a munkaviszonyukat minek kellett csoportos létszámleépítést bejelenteni a munkaügyi központnál (kb 450 embert), majd a DKV a munkanélküliek foglalkoztatásához járó állami támogatást igényelt tudomásom szerint a munkaügyi központon keresztül. Én ezt a magatartást tisztességtelen piaci magatartásnak tartom,de gazdasági erőfölénnyel való visszaélést is megvalósítanak.
Véleményem szerint ki akarják játszani a tömegközlekedést magánkézbe a DKV Zrt már így is-tudomásom szerint-250 millió forinttal tartozik az INTER TANKER ZRT-NEK.
ÉS A KÖZTÜK LÉVŐ SZERZŐDÉST A DMJV önkormányzata 8 évről 12 évre meghosszabbította.
Elmondani kívánom még, hogy tudomásom szerint a buszok nem a DKV tulajdonában vannak,hanem az ALFA BUSZ nevű társaságtól vásárolta meg az INTER TANKER Zrt. a
Buszokat részletfizetésre és azokat bérli a DKV az INTER TANKER Zrt-től.
A DMJV pályázata tulajdonképpen azért lett kiírva mert országos szinten is drágának találta a helyi tömegszállítási buszközlekedést !
Nézzük meg most a tarifa árakat akár országos szinten is!
Miért ragaszkodott a város vezetése egy általa is veszteségesnek tartott szolgáltatáshoz, amin ők most 3-man is osztozkodnának már mint a nyereségen-ha lenne.
A DMJV VÁLLALTA, HOGY MÁS FORRÁSBÓL NEM FINANSZÍROZZA A helyi tömegközlekedést.
-Röviden ennyi lenne a dolog lényege.
Senki nem akarja vagy nem tudja eldönteni az I-gazság szolgáltatásban,hogy jogutóddal szünt-e meg a Volán vagy sem!
Mert, ha jogutóddal szűnt meg a Volán nem kellett volna, hogy érintse a dolgozók munkavállalói szerződését!
Ekkor jogos,ha nem kapják meg a végkielégítést a Volános dolgozók!
Ha nem jogutóddal az ügy világos ki kellett volna fizetni automatikusan a végkielégítést!
Egyébként a DKV elismeri, hogy nem jogutódként vette át a dolgozókat
ÚGY LÁTSZIK AZ IGAZSÁG SZOLGÁLTATÁS OLYAN MINT A PÓKHÁLÓ, A KICSIK, GYENGÉK FENN AKADNAK RAJTA MÍG A” NAGYOK, ERŐSEK” ÁTSZAKÍTJÁK AZT!
UI: Hat azaz 6 médiához is fordultam,TV csatornákhoz, rádiókhoz, újsághoz,de senki nem foglalkozott a dologgal,pedig volt olyan bizonyos médiától, hogy azt mondták igazam van,de ezt nem adhatják le!Mivel az országot is ilyen illetve hasonló módszerekkel tették tönkre!
Egy kutyán kicsit szorosabban van a nyakörv, egyből lecsap rá a média!
Hogy is van ez?
Tisztelettel: Szabó Balázs „Koppány”
|