Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
menü
 
Ajánlott oldalak!

morvaikrisztina.hu

domonyi.aries.hu

Pro Hungaria

Betyársereg

HVIM

 
AMIRŐL TUDNUNK KELL
AMIRŐL TUDNUNK KELL : A világpolitika okkult háttere

A világpolitika okkult háttere

Dr. Drábik János  2015.07.01. 18:26

Az okkultizmus szerepét a politikában, egyáltalán az okkult kormányzás létezését az emberek többsége kétségbe vonja, és csak viszonylag kevés e téren is tájékozott kutató tekinti olyan valóságos tényezőnek, amely döntő befolyást gyakorol a történelem alakulására. Az okkult befolyás ténylegesen létezik, és hat a politikai életre is.


Annak ellenére, hogy civilizációnk jelentős változásokon megy keresztül a szemünk előtt politikailag, gazdaságilag, kulturálisan, nehéz pontosan felmérni e hatalmas változás okait, és időben felismerni törvényszerűségeit. Ha nem is ígér kielégítő és gyors megoldást a változások felmérése, lényegének megértése, akkor is érdemes felvállalni ezt a feladatot. A valódi okok és törvényszerűségek felderítéséhez természetesen mellőznünk kell - vagy legalábbis felülvizsgálnunk - azt a fajta utópista gondolkodásmódot, amelyet a főáramlatú tömegtájékoztatás és a hivatalos iskolai oktatás sugalmaz. Elmélyedve a történelemben, elsősorban a világsorsát a legerőteljesebben befolyásoló országok történelmében, számos olyan összefüggést tárhatunk fel, amelyek pontosan a korporációs médiumok és az egyoldalúan befolyásolt hivatalos iskolai tananyag miatt eddig elkerülték figyelmünket.

Mielőtt továbbmegyünk érdemes utalni rá, hogy az okkultizmus azoknak a jelenségeknek és ismereteknek az összessége, amelyeket az emberiség a történelem során túlvilági eredetűnek tekintett, mert természetes úton a tudomány akkori állása szerint megmagyarázhatatlanok voltak, illetve máig azok maradtak. Tény az, hogy a XIX. század közepe óta számos okkultista irányzat és iskola látott napvilágot, amelyek megegyeznek abban, hogy az okkult jelenségeket bizonyítottaknak tekintik, és természetfölötti eredetre vezetik vissza. Abban azonban már lényegesen eltérnek ezek az irányzatok, hogy milyen jelenségeket lehet természetfölöttinek tekinteni.

A spiritiszta tanok, a spiritizmus hívei az elhunyt emberek szellemeitől származtatják a titokzatos jelenségeket. Az élők és az elhunytak szellemei között közvetítő médiumaikat gyakran igénybe veszik gyűléseiken ilyen kapcsolatfelvétel céljából. A teozófia az okkult jelenségeket és a velük kapcsolatos titkos ismereteket természetfölötti erőktől származtatja. Az okkult erők és ismeretek révén az ember eljuthat az isteni megvilágosodás állapotába. Hasonló tanokat hirdet a teozófiából kivált antropozófia is. Mind a teozófia, mind az antropozófia szoros kapcsolatban áll a gnoszticizmussal, amelynek a követői elmélkedésektől, meditációktól várják a mélyebb ismereteket. Elterjedt okkultista tanítás és gyakorlat a fekete mágia, amelynek a gyakorlói magával a sátánnal lépnek kapcsolatba, és úgy gondolják a démonok erejével nemcsak megtudhatnak szinte mindent, de különleges képességekre is szert tehetnek. Az okkultistákhoz tartozó spiritualisták, új püthagoreusok és az új platonikusok szerint csak szellemi valóság van, és az anyagi világ csupán látszat, és emiatt megtévesztő. Aki tehát nem lesz rabja az anyagnak, az anyagi világnak, a testnek, azon úrrá válhatnak a szellemvilág törvényei, amelyek különböznek a fizika törvényeitől. A szellemvilág törvényeit ismerők sokkal többre képesek, mint az átlag emberek, akik kénytelenek az anyagi világ kötöttségei és a földhözragadt empirizmus korlátai között élni és gondolkodni. Az okkultizmus titkos tudása segítségével az ember kiszabadíthatja magát e korlátok alól. Ez a tudás hatalmat ad a beavatottaknak, ezért célszerű megtartása és felhasználása érdekében titokban tartaniuk.

Az okkultizmus szerves részét alkotja a hermetizmus. A ma is széles körben elterjedt titkos hermetikai tanok misztikus elemekkel kevert, csak a beavatottak számára érthető, titkos tanok zárt rendszere. Maga a hermetizmus és a hermetikus szó a görög mitológiából ismert Hermész nevére utal, aki a mitológiai istenek hírvivője volt, s egyben az ékesszólás, a kereskedelem és a tolvajok istene az ókori görögöknél.

Az okkultizmus olyan jelenségei, mint az asztaltáncoltatás, a materializáció, a telekinézis, fizikailag is érzékelhetőek és ellenőrizhetőek. Az okkult pszichikai jelenség, mint amilyen például a szellemválasz, csak a beavatottak számára érzékelhető. Aki az okkultizmus követőjének tartja magát, az nemcsak ismerni véli a titokzatos erőket, hanem fel is tudja őket használni: tájékozódik a múltban és a jövőben, és pusztán akarati kisugárzásával képes gyógyítani vagy betegséget okozni. A különböző jövendőmondó módszerek, a kártyavetés, a tenyérjóslás és az asztrológia is az okkultizmus szerves részét alkotják. A tarot kártyák különös jelentőségre tettek szert a jövendőmondás szempontjából. A kártyákat mindig sajátos módon veszik igénybe, a véletlen és az üzenet segítségével, és különböző szinten lehet értelmezni őket. Az asztrológiához hasonlóan a tarot kártyák mondanivalója is a jelentés és az esély kölcsönhatásából formálódik ki.

Az okkultisták tudománynak tekintik az okkultizmust, és napjainkban is a tudomány kulturális alapjaihoz sorolják. Arra hivatkoznak, hogy a vegyészet tudományának az alkímia volt az előfutára. Ez a középkori titkos kémia, amely a valóságban nem létező bölcsek köve segítségével törekedett arra, hogy kevésbé értékes fémekből aranyat állítson elő, s olyan csodagyógyszert is létre akart hozni, amely valamennyi betegség ellen használható. A sort folytathatjuk azzal, hogy a csillagászat tudományának, az asztronómiának a közvetlen elődje, pedig az asztrológia, a pszichiátriában használt hipnózis elődje, pedig a magnetizmus volt, azaz a varázserővel történő befolyásolás. Ezekben az ismeretekben nyomon követhetjük azokat a filozófiai és etikai folyamatokat, amelyeknek a tanulmányozása legalább olyan fontos az emberi történelem és társadalmi gyakorlat megértéséhez, mint a teológia vagy a mitológia.

A felvilágosodás, a racionalizmus, az agnoszticizmus, a szekularizmus, és a tudományos gondolkodás uralkodóvá válása során az ún. okkult tudományok tekintélye lehanyatlott. Manapság azonban újból tanúi lehetünk annak, hogy még a tudomány képviselői között is egyre többen közelednek az ún. okkult tudományokhoz. Alapos kutatómunkájuk eredményeként egyre többet megértenek az ember és a természetfölötti kapcsolatából, és a tudomány egészében véve türelmesebbé vált az okkult ismeretekkel szemben. A lélektan tudományának számos olyan művelője van, aki tisztában van azzal, hogy "több dolog is van égen és földön", mint ahogyan azt képzeljük. Az okkult tudományok művelői pedig szilárdan meg vannak győződve arról, hogy az emberiségnek egyelőre csak az elérhető ismeretek felszínét sikerült megközelítenie. A titkos hagyományokat és ismereteket tanulmányozó ezoterikus közösségek száma világszerte növekszik. Nehéz megkülönböztetni a misztikus tudás őszinte elkötelezettjeit azoktól, akik az ezoterikus társaságokban a társadalom befolyásolásának és irányításának az ősi módszereit akarják elsajátítani a hatalomgyakorlás érdekében.

Annak ellenére, hogy civilizációnk jelentős változásokon megy keresztül a szemünk előtt politikailag, gazdaságilag, kulturálisan, nehéz pontosan felmérni e hatalmas változás okait, és időben felismerni törvényszerűségeit. A valódi okok és törvényszerűségek felderítéséhez természetesen mellőznünk kell - vagy legalábbis felülvizsgálnunk - azt a fajta utópista gondolkodásmódot, amelyet a főáramlatú tömegtájékoztatás és a hivatalos iskolai oktatás sugalmaz. X

A titkos hagyományokat és ismereteket tanulmányozó ezoterikus közösségek száma világszerte növekszik. Nehéz megkülönböztetni a misztikus tudás őszinte elkötelezettjeit azoktól, akik az ezoterikus társaságokban a társadalom befolyásolásának és irányításának az ősi módszereit akarják elsajátítani a hatalomgyakorlás érdekében.

Az okkultizmus újkori reneszánsza

A Teozófiai Társaságot 1875-ben Helena Petrovna Blavatsky, (Blavatszkája orosz grófnő) egy női szabadkőműves alapította New York-ban. A társaság 1895-ben kettévált, és az a része, amelyik Amerikában maradt, és W. Q. Judge lett a vezetője, alkotja a jelenlegi Theosophy Society-t és Pasadena-ban működik. A társaság másik része Henry Steel Olcott és Blavatsky vezetésével 1878-ban az indiai Adyarba költözött, és a Teozófiai Társaság központja lett. Ebben az időben csatlakozott a Teozófiai Társaság párizsi részlegéhez Gerard Encausse, akit az ezoterikában járatos körök Papus néven ismertek. Papus Spanyolországban született francia orvosként járatos volt a hipnózisban és az okkultizmus számos tanítását jól ismerte. Ő alapította meg a modern Martinista Rendet.

Papus 1891-ben közreműködött a gnosztikus katolikus egyház megalapításában. 1895-ben tagja lett az "Order of the Golden Dawn"-nak - az angol rózsakeresztes irányzathoz tartozó szabadkőműves rend párizsi szervezetének - az "Ahathoor" páholynak. 1902-ben, pedig Papus lett Párizsban az elnöke az újonnan létesült, és a félelmetes szertartásairól hírhedté vált "Ordo Templi Orientis"-nek, az OTO-nak, amely a Golden Dawn elágazásának tekinthető. Papus háromszor is ellátogatott Szentpétervárra 1901-ben, 1905-ben és 1906-ban, és háziorvosi teendőket látott el II. Miklós cár és felesége, Alexandra cárné mellett.

Papus oroszországi útját megelőzte Philippe-nek, pártfogoltjának az utazása, aki létrehozott egy martinista páholyt a cári udvarban, amely a "Priory of Sion"-hoz ("Prieuré de Sion") tartozott. Nagy valószínűséggel Philippe avatta fel a martinista páholy tagjaként Grigorij Raszputyint, aki jelentős befolyással bírt a cárnőre, és rajta keresztül a cári udvarra. Amikor Papus az OTO nagymestere lett Franciaországban, ő végezte el ennek a páholynak véres szertartásait Oroszországban. 1905 októberében állítólag megidézte a cár apjának, III. Sándor cárnak a szellemét, aki közölte fiával, hogy a forradalmárok kezétől fog meghalni. Papus követői azt közölték II. Miklóssal, hogy mágikus segítséggel elháríthatja ennek a jövendölésnek a bekövetkeztét egészen addig, amíg Papus él. II. Miklós még 141 napig Oroszország élén állt Papus halálát követően. Papus a jelek szerint egyfajta modern sámánként szolgálta az orosz uralkodót és feleségét, mégis aggodalommal töltötte el, hogy túlságosan is támaszkodtak az okkultizmusra, amikor nehéz kormányzati és nemzetközi kérdésekben kellett dönteniük. Az első világháború idején Papus a francia hadsereg orvosaként egy hadikórházban teljesített szolgálatot, és tuberkulózisban halt meg 1916. október 25-én, 51 éves korában.

OTO, a "New Age" létrehozója

Az "Ordo Templi Orientis" (A Keleti Templom Rendje) olyan széleskörű tagsággal rendelkezett, hogy az OTO gyakran dicsekedett: valamennyi okkult titkot ismer a La Manche csatorna mindkét oldalán. Amikor Carl Kellner megalapította az OTO-t, közzétették a rend nyilatkozatát "Manifesto of the OTO" névvel. Ebből kiderül, hogy valamennyi szabadkőműves és nem szabadkőműves okkult rend az irányítása és a fennhatósága alá tartozott. Eszerint Carl Kellner kezdeményezte azt a tervet, hogy valamennyi okkult szervezetet egységes irányítás alá vonjanak. Ezért az OTO nemzetközi méretű szervezet, és a világ valamennyi civilizált országában működnek tagszervezetei. Szellemisége felöleli az összes nagy misztériumot. Ennek a rendnek sikerült megoldania - vezetői állítása szerint - a filozófia és az élet minden problémáját. Ezen túlmenően olyan titok birtokában van, amely képes megvalósítani a testvériséget, az emberiség ősi vágyát. Ez a titok az, amely az utóbbi három évtizedben kibontakozott a "New Age" mozgalomban.

Valamennyi európai szabadkőműves rend, beleértve a francia Nagyorienst és a brit szabadkőművességhez tartozó nagypáholyokat is, egy idő múlva megengedte, hogy nőtagjaik is legyenek. A két legismertebb női szabadkőműves a már említett Helena Petrovna Blavatsky, valamint tanítványa és pártfogoltja Annie Besant volt. Az OTO-hoz tartozó női tagok neveit a legszigorúbb titokban tartották. Besantról azért lehetet tudni, hogy ő is beavatott, mert gyakran látták az OTO-hoz tartozó férfi beavatottak társaságában. A tekintélyes amerikai "Mackey's Encyclopedia of Freemasonry" is elismeri, hogy Blavatskyt 1877-ben felvették a szabadkőművesek soraiba.

A Blavatsky által létrehozott Teozófiai Társaság az angol szabadkőművesség front szervezetének tekinthető. Blavatsky sokáig állt az olasz karbonárik vezetőjének, Joseph Mazzininak a befolyása alatt. Mazzini volt, aki arra bátorította Blavatskyt, hogy segítse a híres olasz szabadkőművesnek, Garibaldi tábornoknak a küzdelmét az olasz egység megteremtéséért. Blavatsky Teozófiai Társaságához számos szabadkőműves csatlakozott, köztük a legmagasabb rangú, az egyesített világszabadkőművesség akkori legfőbb vezetője: Albert Pike. A társaságba azonban olyanok is beléphettek, akik ugyan nem voltak szabadkőművesek, de a Lucifer kultusz hívei voltak.

Amikor 1887-ben a "Quatour Coronati Research Lodge"-ot, a brit szabadkőművesség "Tudományos Akadémiáját" létrehozták, Blavatsky hamarosan megjelentette Londonban a Teozófiai Társaság folyóiratát, amely a "Lucifer the Light Bringer" (Lucifer a fény hordozója) címet viselte. Blavatsky Londonban publikálta a "Secret Doktrine" (Titkos tanítás) és az "Isis Unveiled" (A leplezetlen Isis) című könyveit is.

Az ókori görög kultúra virágkorában (a hellenisztikus korban) az Isis és Osiris mítosz köré nagyhatású, máig ható misztérium szerveződött. Minthogy Osiris az egyiptomi mítosz szerinti feltámasztása után a holtak birodalmának a királyaként uralkodik tovább, kultusza fennmaradt. A mítoszban előforduló események évfordulóit sokfelé megünnepelték. Az Isis mítosz és misztérium megértéséhez szem előtt kell tartanunk, hogy a legkorábbi elképzelések szerint a világot nem kellett senkinek teremtenie, mert az kaotikus formában mindig létezett. Az őskáosz megtestesítője Egyiptomban a hatalmas folyam, a Nílus. Ebből emelkedett ki a föld, az őshalom, de ebből bújt elő a ég is tehén formájában. Az élet először béka és kígyó formájában jelent meg, amikor előbújtak az ősiszapból. A világmindenség őselemeit csak később személyesítik meg, és így lesz a föld földistenné, az ég égistennővé, a földünket körülvevő légkör, pedig a levegő urává. A földet és az eget a levegő választotta el egymástól oly módon, hogy közéjük fújt, és felemelte az eget a magasba. Az ég ezután már csak támaszkodott a földre.

A mitológiai spekuláció később összeházasította az eget és a földet, és ettől kezdve a világ keletkezésére vonatkozó elképzelés, a kozmogónia, nem más, mint az istenek születésével foglalkozó tudás: vagyis a teogónia. Az istenek aztán emberi módon származnak egymástól. A föld és az ég a levegő istenének és a nedvesség istenének a nászából született. Idővel a földi egyeduralkodó példájára megjelenik az égben az istenek és az emberek tejhatalmú ura, a főisten. Ezt követően lényegesen megváltoznak a mítoszok is, mert a mindenek fölött álló főisten válik a teremtő-istenné. A teremtés kezdetben a világnak az őskáoszból való kiemelését, elrendezését jelenti. Később elterjed az a hit, hogy a főisten önmagából vagy a semmiből alkotta meg a világmindenséget.

E mitológiai kitérő után térjünk vissza Blavatsky-hoz. "Leplezetlen Isis" című könyve hatását tekintve nagyon fontosnak bizonyult. Számos olvasóját ejtette gondolkodóba, és még több volt azok száma, akiket kihozott ki a sodrából. 1978-ban Blavatsky Henry Steele Olcott ezredessel Indiába távozott, és 1885-ig ott is maradt. Indiából súlyos betegen tért vissza Európába. 1891-ben bekövetkezett haláláig idejét második könyve, a "Secret Doctrine" (A titkos tan) megírásának és a Teozófiai Társaság ezoterikus részlege létrehozásának szentelte.

Populáris okkultizmus

A Teozófiai Társaság ezoterikus részlegének megszervezése, valamint a "Secret Doctrine" együttes hatásaként született meg az értelmetlenségnek és képtelenségnek az a kombinációja, amit ma úgy ismerünk, hogy populáris okkultizmus. A populáris okkultizmus következményeként a Teozófiai Társaság mélyen korábbi színvonala alá süllyedt, és ez is hozzájárult ahhoz, hogy létrehozójának halála után sok olyan - Blavatsky színvonalát meg se közelítő - személy csatlakozott hozzá, akik aztán pusztító és önpusztító háborúskodásba kezdtek azért, hogy megszerezzék a Teozófiai Társaság vezetését. A jelenlegi populáris okkultizmus olyan értelmetlenségek és képtelenségek halmaza, amelyek az egész gondolati rendszert veszélyessé teszik. Azért veszélyes, mert se nem valóságos, se nem igaz. Aki pedig tanulmányozza és követi, abban egyfajta megalomániát, fékezhetetlen nagyzási hóbortot kelt életre.

Ez leginkább Aleister Crowley esetében mutatkozik meg. Ez a vitán felül nagytehetségű, briliáns és excentrikus ember nemcsak visszaélt az okkultizmussal, de okkultista kilengéseivel, kicsapongó túlzásaival önmagát is felemésztette. A populáris okkultizmus másik terjesztője Dion Fortune számos sikeres könyvet írt okkult témákról, de ezekkel sok embert megtévesztett és félrevezetett. Ami pedig Alice Bailey-t illeti szinte könyvtárnyi könyvet írt, amelynek használható mondanivalóját azonban egy vékony brossurában össze lehetne foglalni. Alice Bailey lehet, hogy maga is okkult tulajdonságokkal rendelkező médium volt, ez azonban nem bizonyítható be róla kétséget kizáróan úgy, ahogy az Blavatsky esetében nyilvánvaló volt. Alice Bailey gondolkodásának irányát Leadbeater, Besant, Wedgewood és Arundale szabta meg. A felsoroltakat olyan teozófusoknak tekinthetjük, akik egy Blavatsky szintjén soha nem voltak képesek megérteni, hogy mi is az a teozófia, és mit kezdhet vele az emberiség. Blavatsky metafizikája a valóság természetének a kutatása volt spekulatív filozófiai módszerekkel. Ennek a metafizikának semmi köze sem volt a népszerű, vulgáris okkultizmushoz, amely semmilyen kapcsolatban sem áll a valósággal.

A teozófia a zoroasztrianizmus, a hinduizmus, a gnoszticizmus, a manicheizmus (Mani perzsa vallásalapító perzsa és keresztény elemekből álló dualista tanítása), a kabala, a platonizmus és más misztikus tanítások keveréke. Az egészet színezi az, hogy e rejtett, titkos értelmű tanításokat a Himalája magaslatain, titkos helyeken élő misztikus mesterek közvetítik a beavatottak számára az ő okkult tulajdonságaikon keresztül, valamint astral testük segítségével. (Az astral test a halál után tovább élő átszellemített testet jelenti.) Blavatsky azt állította, hogy az ősi tibeti mesterek úgy, mint Koot Hoomi és Morya lényegesen kibővítették azokat az ismereteit, amelyeket ő a különböző misztikus iskolák tanításaiból összegyűjtött. A Teozófiai Társaságot azért hozta létre Blavatsky, Olcott és Judge, mert a szellemi kapcsolat és a miszticizmus még kifinomultabb módszereit kívánták kifejleszteni. A társaság célja az volt, hogy egyrészt létrehozza az emberiség univerzális testvériségét, másrészt tanulmányozzák és elmélyítsék az ősi vallásokra, filozófiákra és tudományokra vonatkozó tudást, valamint, hogy kutassák a természet törvényeit, és felszínre hozzák az emberiségben lappangva jelenlévő isteni erőket.

A New Age "anyja"

Alice Bailey a New Age "anyja" 1880-ban született Angliában gazdag arisztokrata család tagjaként. Amikor Kaliforniába költözött, megismerkedett Blavatsky-val, és belépett a Teozófiai Társaságba. Alice Bailey-nek misztikus élményei voltak, és nemcsak Koot Hoomi jelent meg, de 1919-ben egy másik tibeti mesterrel, Djwhal Khul-vel is sikerült találkoznia. Ezt követően Alice egy sorozat könyvet írt "Ageless Wisdom" (Örök bölcsességek) címmel, amelyekben olvasóit megismerteti azokkal a tanításokkal, amelyeket a tibeti mestertől kapott. A Bailey házaspár alapította az "Arcane School"-t (Misztikus Tanok Iskoláját) New Yorkban, amelynek Európában is működnek kirendeltségei. Ugyancsak ők a Lucis Trust létrehozói, amelynek 2007-ben több mint hat ezer aktív tagja volt. Számos kiadványt tesz közzé a "Lucis Trust Publishing Company", amely ugyancsak az ő irányításuk alatt áll. Ők hozták létre a "World Goodvill Center" (Jóakarat Világközpontja) nevű illuminátus-globalista szervezetet is.

1960-ban, amikor az ún. "virággyerekek" elkezdték énekelni a dalaikat, az új, vagyis a Vízöntő Világkorszak beköszöntéséről, hogy "világunkat a harmónia, a megértés, a béke és a szeretet fénye árassza el", a hagyományos keresztény egyházakat, és képviselőit mély aggodalom töltötte el. A papokat és lelkészeket aggasztotta Jézus Krisztus szerepe ebben a New Age kultúrában. A konzervatív teológusok szerint a New Age szellemiség nem istenközpontú, hanem földhözragadtan emberközpontú. A New Age filozófia lelkes követői szerint az emberiség lényege az isteni minőség, és mindenegyes férfi és nő isten társaként maga is teremtő-istenség. A New Age mozgalom követői nyíltnak és toleránsnak látszottak, szinte valamennyi vallási tanítással és szervezettel szemben, kivéve a kereszténységet, amely ellen viszont keményen és türelmetlenül léptek fel.

Besant, Crowley és Steiner

Annie Besant-ot 1889-ben mutatta be Blavatskynak a szabadkőműves szocialista Herbert Burrows. Besant Blavatsky hatása alá került, és hű követőjévé vált. Amikor Blavatsky 1891 májusában meghalt, a Teozófiai Társaságban utódlási küzdelem bontakozott ki, amely 16 évig tartott. Végül is 1907-ben a "Quatour Coronati Research Lodge" Annie Besantot választotta elnökévé, testvérének - az ugyancsak szabadkőműves - Sir Valter Besantnak a javaslatára. Annie Besant szoros kapcsolatot tartott több szabadkőművesség által irányított társasággal és frontszervezettel, ezek közé tartozott a szocialista irányzatú Fábián Társaság, az OTO és az Aleister Crowley által vezetett szabadkőműves Stella Matutina. Annie Besant csatlakozott a Stella Matutina-hoz, amikor az kivált a Golden Dawn-ból. Ez a két szabadkőműves rend 1912-ben újból egyesült az eredeti Golden Dawn név alatt. Ekkor már azonban egyedüli vezetője a megszállott fenegyerekként viselkedő Crowley volt. Ebben az esztendőben Crowley volt az, aki beavatta Annie Besantot az OTO tagjai sorába.

1913-ban került sor a szakadásra a Teozófiai Társaságban, amikor is magyarországi születésű, 33-as fokozatú Rudolf Steiner kivált belőle, és megalapította az Antropozófiai Társaságot. Ez a társaság hitvallását nézve szintén luciferiánus. Az amerikai John Daniel szerint ("Scarlet and the Beast" 438. old.) Steiner antropozófiai társasága kulcsszerepet játszott a bolsevik forradalom és a szabadkőművesség között. Besant azt a megbízatást kapta szabadkőműves feletteseitől, hogy keressen egy megfelelő személyt a Teozófiai Társaság világszintű irányítására. Nemcsak meg kellett keresnie ezt a személyt, de fel is kellett készítenie arra, hogy ő lehessen "Christ Lord Maitreya" (Krisztus urunk Maitreya), és ő legyen az, aki az eljövetelét bejelenti.

Maitreya a visszavárt vagy jövőbeni Buddha. Az ő eljövetelét jósolta meg Gautama Buddha, akinek a megtestesítője (reinkarnációja) fogja hirdetni azokat a tanításokat, amelyek helyreállítják a jó és igazságos társadalmat, és megoltalmaznak minden lényt. A Maitreya-ra vonatkozó jövendölések szerint a jövő Buddhája 5 milliárd 670 millió éven belül megjelenik. (Dctionary of Philosophy and Religion, Eastern and Western Thought, W. L. Reese, 327. old.)

Besant azonban már 1908-ban be akarta jelenteni Krisztus urunk Maitreya érkezését. Ez a vállalkozása azonban teljes kudarccal végződött. Második kísérletére 1911. december 28-án került sor, amikor is egy 16 éves hindu fiú már birtokolta (állítólag) Krisna és Krisztus lelkét. 1926-ban, pedig a "Theosophical Society" Krishnamurti-t jelölte meg a "Világ Tanítójaként". Egy 33-mas fokozatú szabadkőművest, C. W. Leadbeater-t jelölték ki a szabadkőműves szervezetek, hogy készítse fel a Messiási hivatása betöltésére. Amikor Annie Besant az 1920-as években bemutatta a nyilvánosságnak Krisztus urunk Maitreya-t Krishnamurti testében reinkarnálódva, a jelenlévők között jelentős mennyiségű kábítószert osztottak szét. A "London Patriot" 1929. augusztus 29. száma tudósít arról, hogy a fogyasztásra szétosztott kábítószer egyes okkultista beavatottak szerint a legerősebb drogok közé tartozott, amelyek képesek voltak "kiszabadítani a szellemet a testből".

A New Age és a Lucis Trust

Az 1970-es évek során az Egyesül Államokban kibontakozott New Age olyan spirituális mozgalom, amely mindennel és mindenkivel egységet szeretne, és az egységes világ megteremtését próbálja meg egységes szinkretikus világvallás létrehozásával elősegíteni. A New Age tehát a minden létezőt egyetlen alapelvre visszavezető világnézet, a világ és a természet egészét istennek tekintő panteizmus, a keleti vallásokból átvett lélekvándorlás, az evolúció és a posztmodern tudományos és áltudományos nézetek keveréke, amelyben a dualisztikus vallási és filozófiai nézetek, a gnoszticizmus tanításai a modernizált okkultizmussal és mágiával ötvöződnek. A gnoszticizmus és az okkultizmus folyamatosan jelen volt az európai kultúrában az új platonizmussal együtt, amely a gnosztikus tanok mellett szerepet játszott az alkímiában és a mágiában is. Az okkultizmus szerves része a spiritizmus, a szellemi erőkkel való kapcsolattartás, amely több nem keresztény vallásban is, például a sámánizmusban jelen van. Ugyancsak szerves része a mágia, amely többek között az ún. "boszorkányságban" is megjelenik. Jelen van a New Age-ben a természetmiszticizmus, amely tudatosítani kívánja az ember, a természet és a kozmosz egységét, és megkísérli mindezt alátámasztani a kínai taoizmussal, univerzalizmussal, valamint a hinduizmus és a Buddhizmus tanításaival.

Blavatskynak egy másik követője, és a Teozófiai Társaságnak a tagja Alice Bailey - "a new age anyja" - volt. Alice magát a modern boszorkány-kultusz követőjének tartotta, férje pedig szabadkőműves volt. A Bailey házaspárŐ alapította az "Arcane School"-t (Misztikus Tanok Iskolája) New Yorkban, amelynek Európában is működnek kirendeltségei, és ők hozták létre a "World Goodvill Center" (Jóakarat Világközpontja) nevű illuminátus-globalista szervezetet is. Ők alapították 1922-been a "Lucifer Publishing Company of New York"-ot (Lucifer kiadó vállalat, New York). Ez a cég később "Lucis Trust"-ra változtatta az elnevezését, hogy álcázza eredetét és azonosságát. A Lucis itt Lucifer név helyére került. Ez a kiadó publikálta Alice Bailey első könyvét, amely az "Initiaton Human and Solar" (Az emberi és napmítosz szerinti beavatás) címet viselte. Később adta közzé az "Externalization of the Hierarchy" (A hierarchia kivetítése) című kötetét, amelyben azt állítja, hogy a szabadkőművességben létező hierarchikus rendszer a felelős a "New Age" mozgalomért. Állítása szerint a pusztítás és rombolás, azaz a társadalom destabilizációja 1775-ben kezdődött.

Elképzelhető, hogy Alice Bailey az iluminátusok rendjének megalakulására utal. 1775 után 70 évvel Albert Pike felélesztette az összeesküvést az általa létrehozott Palladian fokozatban és rítusban. A XIX. és a XX. század fordulóján a szabadkőművesség hierarchikus rendszerét meghonosították az OTO-ban. Napjainkban viszont ez a hierarchia a "Lucis Trust"-ban működik. 1982-ben, amikor e sorok írója még New York-ban élt, a "Lucis Trust" központja a New York központi városrészét jelentő Manhattan keleti oldalán fekvő United Nations Plaza 866 szám alatt volt található. Azóta New York más városrészébe költözött. Amikor a "Lucis Trust" működésének 1982-ben a zenitjén volt, a szabadkőműves Robert S. McNamara állt az élén, aki Kennedy elnök kormányában védelmi miniszter volt, majd pedig a világbank elnöke lett. Az 1990-es években rendszeresen találkozott a World Federalist mozgalommal azért, hogy közösen olvassák Blavatsky és Besant műveit. Egyik alakalommal, amikor telihold volt, nyilvánosan megfürdött a hold sugaraiban az éj közepén.

Érdemes említést tenni a "Lucis Trust" néhány híres tagjáról. Közöttük elsőként említhetjük David Rockefellert, aki a legújabb kutatások szerint a világ második legnagyobb egyben tartott családi, tehát kollektív magántulajdonban lévő vagyonának az elsőszámú jogosultja. Ezt a vagyont olyan szakértők, mint Korjagina orosz közgazdász-matematikus és akadémikus, valamint más szakértők, 11 trillió dollárra becsülték. De tagja volt a "Lucis Trust"-nak testvére, a negyedik John D. Rockefeller, aki viszont magát buddhistának vallja. Tagja volt a "Lucis Trust"-nak Cyrus Vance, aki James Carter elnök kormányában külügyminiszter volt. (Az Elnök képviseletében ő hozta vissza Magyarországra a Szent Koronát 1978. január 6-án.) A tagok sorában még ott találjuk a következő hírességeket: Marc Tannebaum rabbit, az Amerikai Zsidó Bizottság elnökét, a Marshall Field család tagjait, Paul Moore anglikán püspököt, aki megalapította a "Szent János Apostol Anglikán Egyház" keretében működő Varázslatok Iskoláját. Megemlítjük még a CBS televizió sztár műsorvezetőjét, Walter Cronkite-ot, Ted Turner-t, a Cabel News Network tulajdonosát és a CNN egyik létrehozóját (1980-ban) és tulajdonos-irányítóját, aki kezdettől népszerűsítette a Scientology Church-öt (Szcientológia Egyház). Tag volt Barbara Marx Hubbard, a "New Age" mozgalom egyik tekintélyes szóvivője, akit Walter Mondale a demokrata párt elnökjelöltje 1984-ben maga mellé akart venni alelnökjelöltként. Megemlítjük még Henry Clausen-t, a 33-as fokozatú szabadkőművest, az Egyesült Államok skótrítusú szabadkőművessége legfelső tanácsának nagymesterét.

A "Lucis Trust"-nak jogi személyiséggel rendelkező korporációk is a tagjai lehetnek. E korporációs tagok sorában olyan nagytekintélyű szervezetek találhatók, mint a Rockefeller Alapítvány, a Carnegie Alapítványi Alap (Carnegie Enodwment Fund), az Egyesült Nemzetek Társasága (United Nations Associations), a Szolgálat Teozófiai Rendje (Theosophical Order of Service), a Findhorn Alapítvány (Findhorn Foudnation) és a Déli Illetékességű Skótrítusú Szabadkőművesség (Southern Jurisdiction of Scottish Rite Freemasonry).

McNamara irányítása idején a "Lucis Trust" közzétett a sokmilliós példányban megjelenő "Reader's Digest"-ben egy "New Age" mozgalmat népszerűsítő hirdetést 1982 októberében. 1991 decemberében, pedig a "Reader's Digest" leközölt egy népszerűsítő reklámot. Ez valamennyi vallás számára elfogadhatóan van megfogalmazva és "Lord Maitreyahoz, a New Age Krisztusához" szóló imádságot tartalmaz. Számos nemzetközi nagyvállalat és dúsgazdag egyéni tag anyagi hozzájárulásának az eredményeként a New Age mozgalom szinte korlátlan anyagi eszközökkel rendelkezik, amit propaganda célokra és befolyása növelésére fel is használ. A Lucis Trust tevékenysége leginkább az Adam Weishaupt által létrehozott bajor illuminátusok tevékenységéhez hasonlítható, Albert Pike Palladian rítusával, valamint a Kellner által létrehozott Ordo Templi Orientis tevékenységével együtt. Mind a négynek azonosak a céljai, és a módszerei.

A Lucis Trust számos szabadkőműves programot finanszírozott, közülük megemlíthetjük azt a televíziós beszélgető műsort, amelyet a dallasi TV sugárzott "Faith Focus" (Hit a gyújtópontban) címmel 1982 és 1986 között. Ez a műsor is rendszeresen reklámozta az a Lord Maitreya-hoz szóló imát, amely a "Reader's Digest"-ben volt olvasható. A Fait Focus program házigazdája egy szabadkőműves, metodista lelkész volt, Walker Railey. Railey-t 1987-ben letartóztatták azzal a gyanúval, hogy megfojtotta a feleségét. Az egykori metodista lelkész azzal védekezett, hogy démonok szállták meg, és ennek hatására követte el tettét. Akik túlságosan elmerülnek az okkult rítusok gyakorlásában, azoknál ez a fajta hallucináció nem teljesen ismeretlen.

Visszatérve a Lucis Trust-hoz, Alice Bailey állítja az "Externalization of the Hierarchy"-ban, hogy a szabadkőművesség ki fogja szolgálni azoknak az igényeit, akiknek a hatalmat gyakorolniuk kell. Bailey arról is tájékoztat minket, hogy a szabadkőművesség csak a bevezető szakaszt jelenti, és lehetővé teszi, hogy a beavatott az "All Seeing Eye" (Mindent-látó szem) gondos figyelése közepette haladhasson előre.

Különösen az 1980-as és 1990-es években lehettünk tanúi annak, hogy a New Age mozgalom kiemelkedő személyiségei újból és újból megjósolták a világ tanítójának az eljövetelét kinyilvánítva a Luciferi Doktrína különböző változatait. Az egyik ilyen személyiség Benjamin Creme, aki a Share International folyóiratban írja, hogy a szabadkőművesség - a beavatás egyik útja - csak azok számára áll nyitva, akik alkalmasnak érzik magukat, hogy csatlakozzanak a New Age-hez. Creme napjainkban is a szabadkőműves mozgalom egyik fáklyavivője.

Egy másik ilyen kiemelkedő személyiség David Spangler, a "Reflection on the Christ" című könyv szerzője. Ebben a kifejti a szabadkőműves Luciferi Doktrínát: "Amikor az ember rálép az énhez vezető útra, akkor nagy alkotó kalandba kezd...az istenség értelmének a megtanulásába, elfogadva maga számára a mikrokozmosz világának felelősségét, amelyben ő maga az isten... Az a lény, aki segíti az embert, hogy ehhez a ponthoz elérjen, Lucifer... az ember fejlődésének angyala... a mikrokozmosz világában a fény szelleme." (newswatch.org)

Spangler nyíltan kifejti, hogy "Krisztus ugyanaz az erő, mint Lucifer". Ezeket írja: "Lucifer felkészíti az embert a Krisztussá válás megtapasztalására... ő a nagy Beavató... Lucifer munkál mindannyiunkban, hogy elhozza számunkra a teljességet, és ahogyan előre haladunk a New Age-ben... valamennyiünk így vagy úgy eljut ahhoz a ponthoz, amelyet úgy határozok meg, hogy a Luciferi Beavatás... Sokan most és az elkövetkezendő napokban szembesül majd ezzel a ponttal, mert ez az új korszakba történő beavatás."

Albert Pike 1889. április 7-én magasfokozatú szabadkőművesekhez intézett beszédében a következőket mondotta:

"Istent imádjuk, de olyan Istent, akit az ember babona nélkül imád. A szabadkőműves vallást a luciferi tanítás tisztaságában nekünk magasabb fokozatú beavatottaknak kell tovább vinnünk. Ha Lucifer nem lenne Isten, akkor Adonáj (Krisztus) lenne az, akinek a cselekedetei kegyetlenségről, ember-gyüllöletről, a tudomány elutasításáról tanuskodnak...Igen, Lucifer Isten, és sajnos Adonáj is Isten. Az örök törvény szerint nincsen fény árnyék, nincs szépség csúnyaság, és nincs fehér fekete nélkül, mert az Abszolút csak két Istenségben létezhet...Ezért eretnekség a sátánizmus tanítása. Az igazi tiszta filozófiájú vallás a Luciferben - a Fény Istenében - aki egyenrangú Adonájjal, való hit. Lucifer a Fény és a Jóság Istene azonban küzdelmet vív az emberiségért Adonájjal, a Sötétség és a Gonosz Istenével szemben."

(Ez az idézet megtalálható a skót rítusú szabadkőművesség könyvtárában őrzött Pike-aktában angol és francia nyelven, Washingtonban, az Egyesült Államok fővárosában, ahol szobra is van Albert Pike-nak. Figyelemreméltó ahogyan Pike nemcsak megkülönböztette, de egymás ellen küzdő erőkként élesen szembe is állította a szabadkőművesek Luciferjét a Biblia Sátánjával. A sátánizmust eretnekségnek minősítette.)

Benjamin Creme brit művész, aki már hosszabb ideje az időtlen bölcsességek tanulmányozásának szentelte életét, az utóbbi időben Maitreya eljövetelének egyik legismertebb hirdetője lett. Legutóbb 2007. október 20-án, Münchenben, tartott előadásában fejtette ki, hogy minden nagy világvallás tanításaiban szerepel egy jövőbeni nagy tanítómester eljövetele. A keresztények Jézus Krisztus második eljövetelére várnak. A buddhisták egy új Buddha, Maitreya-Buddha megjelenésében hisznek. A mohamedánok Mahdi Imam-ot várják, a hinduk, pedig Krishna reinkarnációjára számítanak. A hithű zsidók, pedig hűségesen várják az igazi Messiás eljövetelét.

A világ nagy szellemi tanítójának, a Bölcsesség Mesterének, a létezése és a rá vonatkozó ismeretek 1875-től kezdődően kezdtek ismertté válni, Helena Petrovna Blavatsky könyvei nyomán. A Teozófiai Társaság alapítója sokakban ébresztette fel a reményt a világtanító Maitreya hamarosan bekövetkező megjelenéséről. Benjamin Creme szervezete, a Share International jelenteti meg a hasonló nevű havi lapot, amely az angol mellett japánul is olvasható, és rövidített változata hollandul, franciául, németül, spanyolul, lengyelül és szlovénül is megjelenik. A folyóirat szellemisége azon alapul, hogy Maitreya nem vallási vezető, noha tervei között szerepel egy olyan szinkretikus világvallásnak a létrehozása, amely egyesíti a keleti és a nyugati spirituális tradíciókat. Maitreya elsősorban a világ legszélesebb értelemben vett tanítója és nevelője, akinek a földön való megjelenése az aranykor beköszöntét jelzi. A Share International tehát azt az üzenetet közvetíti olvasóinak, hogy Maitreya nem csak az eljövendő nagy világtanítóról szóló buddhista próféciákat teljesíti be, hanem a többi nagy világvallás ehhez hasonló jövendölését is.

A lap főszerkesztője, Benjamin Creme szerint az Antikrisztus nem személy, hanem sajátos minőséggel bíró gonosz és romboló energia, amely megjelent olyan személyek útján, mint a XX. században Hitler, korábban, pedig például Néró. Creme szerint Maitreya, aki valamennyi vallás által ígért világmegmentő, az új Krisztus. Ő mondja azt, hogy "Share and save the World!" (Részesülj benne és óvjad a világot!). Maitreya felszólítja az egész emberiséget, hogy végleg mondjon le a háborúskodásról és a politikai korrupcióról. A Világ Tanítója az együttműködést és a diplomáciát ajánlja a háború és az erőszak helyett, valamint a világ elüzletiesítésének (kommercizálódásának) a beszüntetését. Mint már utaltunk rá, szándékában áll egy új, szinkretikus világvallás létrehozása. A protestáns keresztény lelkészek egy része Maitreya-t Antikrisztusnak tekinti azért, mert Maitreya nem ismeri el Jézust Isten fiának, és magát tekinti a Biblia új testamentumában szereplő Krisztusnak.

A Share International társaságot Benjamin Creme 1970-es években alapította, miközben beutazta a világot, előadásokat tartva Maitreya hamaros eljöveteléről. Creme jelenleg is a Share International Alapítvány elnöke, és a Share International folyóirat szerkesztője. Creme azt is vallja magáról, hogy 1982 óta személyes kapcsolatban áll a Világszellemmel, amelyet csak "Mesternek" neveznek.

A Maitreya kultusz és a New Age mozgalom, tehát elválaszthatatlan egymástól. Manly P. Hall (33-mas fokozatú szabadkőműves), a New Age mozgalom egyik közismert képviselője Amerikában tájékoztatta az ún. kék szabadkőműves páholyokat, hogy "Lucifer örvénylő energiái a kezében vannak.". A szabadkőművesség összefonódása a New Age mozgalommal már olyan méreteket öltött, hogy egyedül az Egyesült Államokban több, mint 10 ezer közös szervezet működik. Ezeket a New Age szervezeteket közvetlenül a szabadkőművesség ellenőrzi és irányítja.

Miss Stoddard, aki "Inquire Within" álnév alatt megírta a "Light-bearers of Darkness" című könyvet, s egyike volta a Stella Matutina anyatemploma irányítóinak. Maga Stoddard tájékoztat arról, hogy a Stella Matutina a Quatuor Coronati páholynak volt az elágazása. Nos, Stoddard világosít fel minket a New Age mozgalom mögött meghúzódó szabadkőműves stratégiáról. Ezt írja a Light-bearers 105. oldalán:

"Titokban különböző helyeken felkészítenek egyes személyeket, ők aztán csoportokat és központokat formálnak, ahonnan kiterjesztik befolyásukat egészen addig, amíg egy hatékony hálózatot hoznak létre, amely befedi az egész világot. Mint egy titkos nap sugarai, ezek a csoportok különbözőek és különállók. Valójában ugyanabból a központból származnak. Tanulmányozva ezeket a különböző csoportokat és mozgalmakat, a rendszer titkos és alattomos eszmék terjesztésének tekinthető, amelynek célja megfelelő életszemlélet létrehozása, lebontva a családi, vallási, erkölcsi, nemzeti korlátokat, és minden önálló gondolat egy új modernebb vallás, új gondolat, új erkölcs, új ég és új föld ürügyével. Egészen addig, amíg ez gigantikus robottá alakul át, amely engedelmeskedik a titkos Mester Elme (Világtudat) akaratának és parancsának."

Ez a titkos Mester Elme (Világtudat), amely a szabadkőművességet is irányítja a Lucis Trust-on keresztül, a 33-as fokozatú szabadkőművesekből álló Legfelsőbb Tanács (Supreme Council). Jim Shaw 33-mas fokozatú szabadkőműves állítja, hogy a Supreme Council valamennyi 33-mas fokozatú tagja rendelkezik olyan írásos meghatalmazással, amely lehetővé teszi számára, hogy minden okkult testületbe és társaságba a világ bármely részén beléphessen. Szabad bejárásuk van több ezer frontszervezetbe, és így ellenőrizhetik, hogy azok - a szabadkőműves világstratégiának megfelelően - az egy-központból irányított világrend létrehozására törekedjenek.

Szabadkőművességnek van egy főfelügyelője is. Amikor az ENSZ Béketanulmányok Egyeteme (Global University of Peace Studies), amelynek a központja Costa Rica-ban van, tanácsokozást tartott 1985 márciusában Máltán a Béke szellemisége (Spirit of Peace) témakörében, a főfelügyelő nem volt más, mint a 33-mas fokozatú szabadkőműves, Bernhardt holland herceg, aki a kutatók számára elsősorban arról ismert, hogy ő volt a máig nagyhatalmú és szigorúan titokban működő zárt társaságnak, a Bilderberg Csoportnak a létrehozója. Jelen volt ezen a tanácskozáson Marilyn Fergusson "A vízöntő összeesküvés" (The Aquarian Conspiracy) szerzője. De ott volt a XIV. Dalai Láma, valamint az amerikai polgárjogi harcos, Martin Luther King özvegye, Coretta Scott King, az akkori ENSZ főtitkár helyettes, Robert Müller. Robert Müller tagja a Világpolgárok Testületének (Board of Planetary Citiziens). Ennek a szervezetnek a céljai közé tartozik, hogy planetáris világpolgárságnak abszolút elsőbbséget kell adni a nemzetállami polgársággal szemben. Jelen volt a tanácskozáson Desmond Tutu Dél-Afrika Nobel-békedíjjal kitüntetett anglikán püspöke is. A londoni központú anglikán egyház amerikai részlege az "Episcopal Church" (Episzkopális egyház). Ezt is a brit szabadkőművesség irányítja. A "The World Economic Review" című lap beszámolója szerint Paul Moore püspök, aki a Lucis Trust tagja, ugyancsak a Qatour Coronati londoni páholy irányítása alatt tevékenykedik.

Morice Strong, kanadai milliárdos, szoros kapcsolatban van az episzkopális egyházzal. Ő hozta létre az Egyesült Államokhoz tartozó Colorado államban a Baca nevű New Age üdülőközpontot. A világot irányító hatalmi elit számos tagja folyamatosan felkeresi ezt a vallásos jellegű üdülőközpontot, köztük a nagy keleti vallásoknak a vezetőemberi is. Ebben a vallási központban a Vatikán is állandó képviselőt tart. Maurice Strong hosszabb időn át az ENSZ főtitkárhelyetteseként a Környezetvédelmi Világkonferencia irányítását végezte. Strong idős kora ellenére a New Age mozgalom egyik aktív tagja. 1991-ben David Rokefeller felkérésére ő írta az előszót a "Trilateral Commission" című könyvhöz. A gazdasági és pénzügyi hatalom összekapcsolódása a környezetvédelemmel a globalizmus világrendszerének a szerves részét képezi.

A Clinton kormányzat alelnöke, a 2007. októberében Nobel békedíjjal kitűntetett Al Gore, akit elkötelezett környezetvédőnek tartanak, arról is közismert, hogy a globalizmus meggyőződéses híve. Legalábbis ez derül ki "Earth in the Balance" (Mérlegen a Föld) című könyvéből. A radikális környezetvédők egy része a panteizmus nézetrendszerét fogadja el. A panteisták számára a természet egésze, azaz a világmindenség azonos istennel, és nem ismerik el a természet felett álló, attól elkülönülő Isten létezését. Ezt egyes szerzők a pogányság egyik változatának tekintik. A radikális környezetvédők a kibontakozó "Global Village" (Világfalu) hívei. A Biblia ismerői számára ez pedig nem más, mint az ókori Babilon misztériumvallása.

A misztérium szó azt jelenti, hogy titkos, csak a beavatottak által ismert vallási szertartásról van szó, amelyen csak ők vehetnek részt. A misztika olyan filozófiai és vallási tanítás, amely szerint az ember a gyakran extázishoz vezető kontempláció, elmélkedés, meditáció, elmélyedt gondolkodás révén, titokzatos módon egyesülhet az istenséggel. Az elmélyült meditáció segít elszakadni az érzéki, fizikai világtól, és egyesülhetünk az egyetemes világlényeggel, világszellemmel. Kínában a taoizmus az emberi tökéletesség biztosítékát látta a misztikus lelkiállapotban való elmélyülésben. A görögöknél a platonizmus követői törekedtek arra, hogy extatikus állapotba kerülve egyesülhessenek az istenséggel. A platonizmus misztikája hatott a kereszténységre is, amely a patrisztikában bontakozott ki. A mohamedán valláson belül a szufizmus azt tanította, hogy az ember az önsanyargatás és az önkívület révén egyesülhet Allahhal.

A kereszténységen belül voltak olyan irányzatok, amelyek az egyes ember és isten kapcsolatában nem tartottak szükségesnek semmilyen közvetítést a hiten és a misztikus élményen kívül. Az egyház ezeket az irányzatokat eretnekségnek minősítette, mert az egyházi törvények, a szentségek és maga az egyház felesleges voltát hirdették. A Babilóniai misztériumvallás, amelyben a jövőbeni dolgok megsejtése, jövendölés és a jövőbelátás keveredett az okkult praktikákkal és föld imádásával, csak a különböző próbákat kiállt kiválasztottak számára volt elérhető. A keresztények számára a Babiloni misztériumvallás, amelyről a János Jelenések Könyve is tájékoztat, egyfajta istenkáromlásnak és szentségtörésnek minősül. Ilyen nézőpontból tekintve a szenvedélyes és fanatikus környezetvédelem egyfajta pogány földimádat, azaz eretnekség.

Az 1970-es évek során az Egyesül Államokban kibontakozott New Age olyan spirituális mozgalom, amely mindennel és mindenkivel egységet szeretne, és az egységes világ megteremtését próbálja meg egységes szinkretikus világvallás létrehozásával elősegíteni. A New Age tehát a minden létezőt egyetlen alapelvre visszavezető világnézet, a világ és a természet egészét istennek tekintő panteizmus, a keleti vallásokból átvett lélekvándorlás, az evolúció és a posztmodern tudományos és áltudományos nézetek keveréke, amelyben a dualisztikus vallási és filozófiai nézetek, a gnoszticizmus tanításai a modernizált okkultizmussal és mágiával ötvöződnek. A gnoszticizmus és az okkultizmus folyamatosan jelen volt az európai kultúrában az új platonizmussal együtt, amely a gnosztikus tanok mellett szerepet játszott az alkímiában és a mágiában is. Az okkultizmus szerves része a spiritizmus, a szellemi erőkkel való kapcsolattartás, amely több nem keresztény vallásban is, például a sámánizmusban jelen van. Ugyancsak szerves része a mágia, amely többek között az ún. "boszorkányságban" is megjelenik. Jelen van a New Age-ben a természetmiszticizmus, amely tudatosítani kívánja az ember, a természet és a kozmosz egységét, és megkísérli mindezt alátámasztani a kínai taoizmussal, univerzalizmussal, valamint a hinduizmus és a Buddhizmus tanításaival.

A New Age szellemi szintézisében részt vett a modern lélektan tudománya is. A pszichoanalízis világhírű művelője C. G. Jung alaposan tanulmányozta az okkultizmust, a gnoszticizmust, alkímiát, és különösen a gnosztikus alkímia hatott rá. A pszichológia a lélektan tudománya Jung idejében ateista volt, és Jung nem vált hívő kereszténnyé azzal, hogy szakralizálta a pszichológiát oly módon, hogy ezoterikus spekulációval töltötte meg. Az emberek úgy beszéltek Jung tanításai nyomán istenről, hogy valójában a saját pszichéjüket értették rajta, pszichéjükről, pedig úgy beszéltek, mintha istenről szóltak volna. A svájci orvos, Carl Gustav Jung a pszichoanalízis megalapítójának, Sygmund Freudnak a tanítványa volt, és azt állította, hogy a mélyülő, többrétegű lélekben megtalálható minden isteni és emberi, minden jó és rossz, ahogyan azt az ókorban a gnosztikusok hirdették.

A New Age eszmevilágának a terjedését a XX. és a XXI. század fordulóján elősegítette a liberalizmus és a neoliberalizmus térnyerése. Ennek a liberalizmusnak lényeges eleme a meghamisított tolerancia, egy mindent elfogadó és mindent mindennel összeolvasztó gondolkodás és magatartásmód kialakítása. Ennek lényege a szélsőséges relativizmus, mind szellemi, mind erkölcsi, mind gyakorlati vonatkozásban. Azt az ókori gnosztikus gondolatot igyekszik átültetni az emberi gyakorlatba, amely azt hirdeti: "A mérce én magam vagyok, az én saját élményem és véleményem. Az az igaz, amit én átélek." (Az Igen című katolikus havilap 2003 áprilisában idézi Gál Péter a New Age? - Vizsgáljátok meg az "energiákat"! című tanulmányában.)

Gál Péter a már hivatkozott tanulmányában kétségbe vonja a New Age újdonság voltát. A kozmopolitizmus a multikulturalizmus bizonyos fokig meg volt az ókori hellenisztikus világban is, hangsúlyozottan jelen volt a Római Birodalom vége felé. Ott is felvetődött az igény egy egyetemes vallás iránt, állítja Gál, és ugyanez szélesedik ki napjainkban az európai kultúrával szemben. A New Age ott terjed gyorsan, ahol az a szemlélet uralkodik, hogy az idejét múlt és sikertelen európai kultúrát le kell cserélni egy új korszak sikeressége érdekében, vagy pedig fel kell tölteni más kultúrák anyagával - állapítja meg Gál Péter, hozzátéve: amit a New Age reklámjai hirdetnek az már meg volt a keleti vallásokban vagy az európai titkos tanokban az ókorban. Az agykontroll ma divatos módszereit meg lehet találni például a klasszikus mágia könyveiben.

A New Age szinte valamennyi technikájában a módosúlt vagy megváltozott tudatállapotra törekszik, mert így érhető el az önmegvalósítás, az önmegváltás, így hozhatók létre paranormális csodák. A New Age kultúra szerves része a meditatív technikák elsajátítása, a sámán extázis, a kábítószer vagy éppen a monoton zene által előidézett transzba esés. A mágia szerint is a transzba esés a fontos, mert ekkor lehet kapcsolatot teremteni a szellemvilággal, és kiterjeszteni az emberi akaratot a mágikus energiák segítségével. Gál Péter szerint a New Age pszichotechnikái az okkultizmus gyakorlatait teszik megismerhetővé, amikor leegyszerűsítik, és tudományossá minősítve modernizálják, s így próbálják eladni a nagyközönségnek.

Export-import okkultizmus

A New Age hívei nagy kedvelői annak, amit László András a New Age-ről szóló több írásában export-import jógának, valamint gyakorlati Zennek és a gyakorlati taoizmus, valamint buddhizmus export-import formáinak nevez. A New Age vonalhoz csatlakoztak olyan filozófusok is (például Fritjof Capra), akik számos vonatkozásban képesek voltak pozitívan megítélhető tudományos nyitásra saját tudományterületükön. Ez a nyitás a politikát illetően anarchistának és liberálisnak minősíthető, de hívei a politikára csak közvetetten akarnak hatást gyakorolni, főként úgy, hogy csökkentik a politika szerepét és befolyását. A New Age mozgalom követői az internacionalista, kozmopolita színezetű, indirekt politizálást gyakorolják, amely irányultságát tekintve destruktív és anarchisztikus.

László András a New Age irányzatot azért tekinti univerzálisnak, mert szinte minden szemléleti módot, szellemi állásfoglalási lehetőséget képes ideológiájába és gyakorlatába bevonni. Mindent befogad annak a kivételével, amit László András "Néhány szó a New Age-ről" című írásában spirituális és a metafizikai tradícionalitásnak nevez. A New Age azért nem üdvözli a tradícionalitást, mert annak elfogadásából közvetlenül következik a jelenkor valóságának többdimenziós - racionális szintű és racionális szint feletti - megértése. A New Age nem fordul szembe ezzel a tradícionalitással, amely a feltétlen, az örök és abszolút értékek elismerését, valamint megőrzését jelenti, amelyek nem relativizálhatók. A New Age csupán megfosztja ezeket az abszolút értékeket lényegi vonásaiknak a jó részétől, és ellentétes irányba fordítja azokat.

A spirituális és metafizikai tradicionalitás hangsúlyozza az örökkévalóság időbeli megjelenítőjének a meglétét. Akik járatosak az ezoterikus tanításokban Káli Yuga néven ismerik azt a világkorszakot, amelyben jelenleg élünk. (A Hindu vallásos írások szerint a világ négy óriás korszakra osztható. Az egymásra következő korszakok rövidebbek, sötétebbek és kevésbé igazságosak, mint a megelőzőek. Az egyik ilyen korszak a Krita Yuga (1 millió 228 ezer év), azaz az Aranykorszak. A második a Treta Yuga (1 millió 296 ezer év) azaz az Ezüstkorszak, a harmadik a Dvapara Yuga (864 ezer év) azaz az Érckorszak, és végül a Kali Yuga (432 ezer év) azaz a Sötét Korszak. A négy korszakot együttvéve, pedig Maha Yuga-nak (Nagy Korszaknak) nevezik. Káli a brahmanista mitológiában Siva főisten felesége, és mint ilyen hol az isten pusztító, hol pedig teremtő energiájának a megszemélyesítője.)

A spirituális és metafizikai tradícionalitás elismeri a Káli Yuga létét, de hangsúlyozza azt is, hogy Káli Yuga-val szembe kell fordulni. A Káli Yuga erői ugyanis az ember testi-lelki-szellemi világának a degenerálódásához és pusztításához vezetnek. A szabadkőművesség jóformán minden irányvonala - és azok, akik a szabadkőművesség körül (mellette, alatta, fölötte) felsorakoznak - kiemelkedően szolidárisak a Sötét Korszakban működő erőkkel, az azokkal való együttműködésre tudatosan, féltudatosan vagy öntudatlanul, de mindig készek. A New Age irányzata - számos más irányzat mellett - ezeknek a köröknek, e körök híveinek és az általuk közvetített erőknek a produktuma.

Okkultista világstruktúrák és a politikai háttérerők

A történelmet és a politikát a háttérből befolyásoló és irányító erők szervezeti felépítéséről, valamint működéséről az egyik részleteiben is átgondolt elméletet László András "Néhány szó a politikai háttérerőkről" című tanulmányában olvashattuk a Pannonfront c. kéthavonként megjelenő folyóirat 31. számában. Eszerint a háttérerők szervezeti felépítésének legalsó szintje a titkos diplomácia: azok a diplomáciai szervezek és eljárások, amelyek a felszíni diplomácia hátterében mennek végbe. Tehát egyik oldalról a titkos diplomácia, a másikról, pedig a különböző titkosszolgálatok, azaz a hírszerzési és elhárítási műveletek, amelyek részben összefonódnak a titkos diplomáciával.

E titkos diplomáciának is több rétege, szintje van. Létezik a titkos, a még titkosabb és még az annál is titkosabb diplomácia, amelyek még tovább rétegeződnek, és az egyes szintek a szuper titkos műveletekről nem tudnak. Gyakran egyes elhárítási és hírszerzési szintek sem tudnak mindent a másik tevékenységéről. Ezért előfordulhat, hogy titkosszolgálatok rivális titkosszolgálatokat informálnak, s ha ez kiderülne, akkor az informátort súlyosan megbüntetnék. Az eddig említett titkos tevékenységek alkotják a háttérerők még legjobban érthető és megközelíthető megnyilvánulásait.

Még bizalmasabb jellegű a különböző titkos és exkluzív társaságok hálózata, amelyek között még mindig fontos szerepet játszik a szabadkőművességnek egy része, amely a leghatározottabban állítja magáról, hogy nem titkos társaság. Exkluzív (abban az értelemben, hogy zártkörű, mást be nem fogadó, válogatott és elzárkózó társaság) ugyan, de nem titkos. A szabadkőművesség még azt is állítja magáról, hogy politikával nem foglalkozik, és valójában egy ártatlan és ártalmatlan humanitárius szervezet. A szabadkőművesség azonban az exkluzív volta miatt titkos társaság is, mert ami kifelé exkluzív, az befelé titkosnak számít. A szabadkőművesek nem mondhatják el más társukról, hogy ő is szabadkőműves. Ezt titokban kell tartaniuk. A szabadkőművesség alá különböző fedőszervek és megnyilvánulási szervek tartoznak olyanok, mint a nemzetközi Pen Club, a nemzetközi Rotary és Lions klubhálózat, a Good Templar (Jó Templomos) hálózat, valamennyi a szabadkőműves hálózat része, részben a szabadkőművesség fedő, illetve manifesztációs szervének tekinthetjük. Ezeknek a kluboknak és hálózatoknak a véleményformálói rendszerint szabadkőművesek.

Vannak ún. "szabadkőműves jellegű" illetve a "szabadkőművesség melletti" szervezetek, amelyek szintén a szabadkőművességhez sorolhatók. A szabadkőműves jellegű szervezetek közül kiemelkedik az Illuminátus Rend, amely a szabadkőművesség legsötétebb irányzatait közvetlenül befolyásolta és befolyásolja ma is. Közismert, hogy a szabadkőműves irányzatok között jelentős különbségek vannak, és gyakran rivalizálnak egymással. A nagy és alapvető kérdésekben azonban a felső szinteken mindig egyetértés és együttműködés jön létre. Van néhány páholy, amely ténylegesen távol tartja magát a politizálástól. Ilyen Franciaországban a "Grand Triade" nevű páholy, amely a "Tradition" nevet viseli, és kivonja magát a szabadkőművesség irányítása alól.

László András szerint a szorosan vett szabadkőművesség legsötétebb irányzata az ún. "Grand Orient". Ez volt az az irányzat, amely az 1789-et megelőző időkben ateista alapra helyezkedett. Nagymestere az Orleans-i herceg, Philippe Egalité, aki megszavazta testvérének, XVI. Lajos francia királynak a halálos ítéletét. Az ő fia volt Lajos Fülöp a polgárkirály, akit azonban az 1848-as - szabadkőművesek által kirobbantott - forradalom elűzött a trónjáról.

A sokáig lappangó szabadkőművesség 1717-ben lépett a nyilvánosság elé Angliában, és hirdette meg világuralmi céljait. László András összefüggést lát az 1517-es protestáns reformáció, a szabadkőművesség 1717-es színrelépése és a gyors egymásutánban bekövetkező, két oroszországi forradalom, az 1917-es februári polgári, és az októberi bolsevik forradalom között. A magát metafizikai tradicionalista gondolkodónak nevező László András szerint ugyanazok az erők produkálták mind az 1517-es, az 1717-es és az 1917-es eseményeket is. Ezek az erők már az angol forradalomban is meghatározó szerepet játszottak, de a francia forradalomban teljesedett ki szerepük. Ezek az erők, amikor már terhes a szabadkőművesség, akkor háttérbe szorítják. Így például, amikor a francia forradalomban a rémuralom a tetőpontjára hágott, akkor ezek a háttérirányítók átmenetileg betiltották a szabadkőművességet. Kellően dokumentálható, hogy 1917-ben mindkét hatalomátvételben meghatározó szerepet játszott a szabadkőművesség. A szorongatott szovjet állam az általános éhezés közepette is komoly anyagi támogatást nyújtott a Grand Orient-nek. A szabadkőművességet később betiltották, mert a bolsevikvezetők arra hivatkoztak, hogy maga a bolsevik párt a hiteles szabadkőművesség megtestesítője.

Hasonló a helyzet Magyarországon is, mert az 1918-as ún. "őszi-rózsás forradalmat" majd pedig az 1919-es orosz mintájú bolsevista hatalomátvételt bizonyíthatóan a szabadkőművesség irányította. Az aktív szerepet játszó Galilei Kör a szabadkőművesség irányítása alatt álló szabadkőműves produktum volt. A Galilei Kö

 
Ajánlott videók

 
Ősi jelképeink és zászlóink

Ez a magyar címer.

Esztergom zászlója

A Fekete sereg zászlaja

Árpád-házi királyi zászló

Honfoglaláskori

fejedelmi zászló

Az Árpád-házi királyok

családi zászlaja

 

 

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG