Pubicisztika : A SZENTKORONA ESZME IGENIS ALKALMAZHATÓ A XXI. SZÁZADBAN (3. TÉTEL) |
A SZENTKORONA ESZME IGENIS ALKALMAZHATÓ A XXI. SZÁZADBAN (3. TÉTEL)
NIF 2017.02.02. 16:51
Jelen írásom egy sorozat része, mely sorozatnak a célja bebizonyítani, hogy a Szentkorona Eszme az élet minden területén alkalmazható, és Magyarország, de talán egész Európa egyetlen esélye a túléléshez, ha időben elkezdi alkalmazni, használni úgy, ahogyan azt eleink is tették, méghozzá sikerrel! Sorozatom minden fejezetének végén olvasható két felhívás, kinek van füle, hallja!
-
Ki az alkalmas fő, ki az alkalmas választott vezetőnek?
Már a Szentkorona Eszme ősváltozata, a Vérszerződés és említést tesz az alkalmas fejedelemről. Azóta az államfejlődésünk során elveszett a jobbágy, elveszett a nemes, és elveszett a fejedelem kategóriája is. Jobbágyok azok lettek a vérszerződések előtti korban, akik megtagadták a hadi szolgálatot, és ezért alkalmatlanok voltak hazafias tettekre, csak az otthoni – nyilván alacsonyabb társadalmi-értékű munkák ellátására voltak alkalmasak. Ezekből az emberekből alakult ki a jobbágyok csoportja. Értelemszerűen, akik haditettekkel, dicsőséget szerezve sikereket értek el a csatában, azokat a fejedelem (fő) jutalmazta a köz nevében eljárva, címekkel – nemességgel – és vagyonnal – birtokkal. A fejedelem (fő) megválasztása volt a legnagyobb feladat, egyben a legfontosabb a nemzet, nemzetség megmaradása szempontjából is.
Ma ugyanezek a feladatok állnak előttünk, csak nem mindig látjuk tisztán a feladat jellegét, és jelentőségét. A jobbágyság 1848 óta megszűnt hazánkban, így a fogalom gyökének ott van csupán jelentősége, hogy a hűtlenségbe esettek ebbe a kategóriába süllyednek, mint cselekedetük egyenes következménye. Nyilván nem azonos a jogfosztottság mértéke a korabeli jobbágyi sorshoz mérten, ennek a modern jogfosztottságnak a mértékét felelősen meg kell majd határozni.
A nemesség kérdése más. Ez esetben én úgy látom, hogy a klasszikus nemességet fel kell újítanunk oly módon, hogy annak modern tartalma ne a vagyon, a birtok legyen, hanem a hagyományokra alapozott, és önként vállalt többlet felelősségvállalás, és alkalmasság. Ennek elnyerése, megszerzése csak a szűkebb lakó- és munkakörnyezetben lehetséges, mégpedig érdemek, elismertség, közismertség, megbecsültség alapján. Természetesen alapkövetelmény a büntetlen előélet. Emlékszünk még a kommunista feddhetetlenség fogalmára? Ennek egy vörös ideológiától megfosztott, modern változatára gondolok, ami nincs pontosan nevesítve, hogy mi az egzakt követelményrendszere, de mindenki tudja, érzi!
Témánk szempontjából tehát az alkalmas közszereplő a fenn megfogalmazott magyarságában nemessé fejlődött, érett ember, aki a hagyományokra alapozott, és önként vállalt többlet felelősségvállalása alapján alkalmas közszereplőnek, és visszaadta zálogul a teljes vagyonát a Szent Koronának a mandátuma lejártáig. Ekkor – vagy már előbb – visszakapja a vagyonát – tán még jutalomban is részesül – vagy hűtlensége esetén elveszíti mindenét, minden további vita, megítélés mérlegelés nélkül. Az esetleges büntetése persze a bíróság dolga. Így szabályozza a hazaárulást, korrupciót, trehányságot, sikkasztást, hűtlen kezelést, a Szentkorona Eszme önjáróan, automatikusan, minden emberi beavatkozástól mentesen. Csak alkalmazni kellene! Miért nem tesszük?
A fő megválasztása innentől kezdve már csak idő kérdése, mert ha a közszereplők a fent vázolt módon ”kitermelődnek” egy idő múlva, akkor a közszereplők között magától megmutatkozik a legalkalmasabb alkalmas, akit a nemzet megválaszthat főnek.
A modern nemesség, alkalmasság fogalmát, valamint a hűtlenség miatt bekövetkező jogvesztés (jobbágyság – tehát szolgaság) fogalmát a Szentkorona Eszme alapján megválasztott, államjogi jogfolytonos legitimitással rendelkező magyar országgyűlés fogja megalkotni!
A Szentkorona Eszme azon jogelvei, melyekből a fenti gondolatok eredeznek a következők:
-
A Szent Korona tagjai,
-
Az alkalmas fő,
-
Egyenlő jogok, egyenlő kötelezettségek,
-
A Szent Korona főtulajdonjoga (radix omnium possessionum – minden birtok gyökere)
-
Az egyetemes nemzet és annak tagjai biztonsága, mi szerint minden az egyetemes nemzet érdekében kell, hogy történjék. (sub specie Sacrae Coronae)
-
A Szent Korona hatalmának megosztása
-
A Szent Korona Tagjai a FŐvel együtt alkották a Szent Korona egész Testét. A kettő együtt tehát a totum corpus Sacrea regni Corone, totum Corpus Regni.
-
Az egyetemes nemzet minden tagjának egy és ugyanazon szabadsága. (una eadem libertas)
Mindezek ma sajnos nem így működnek, de a Szentkorona Eszme szerint így kellene, mert ez következik belőle. Csak következetesen, kompromisszumok nélkül gondolkodjunk, akkor egyértelművé válik a világ előttünk!
Folytatom! (Monarchia vagy köztársaság? A Szentkorona Eszme államformafüggő-e?)
Felhívás!
-
Politikusok, közszolgálati dolgozók, közfeladatot ellátók, kinevezett közalkalmazottak, választott társadalmi funkcionáriusok!
Az a dolgotok, hogy a magyarságért, a magyar emberek közösségéért tegyetek, ne magatokért! Ezért kötelességetek a Szentkorona Eszmét alkalmazni, és azt mindenkor, mindenkivel betartani és betartatni! Ne feledjétek!
-
Magyarok!
Nektek az a dolgotok, hogy a Szentkorona Eszme szerint szemetek a választott emberek tevékenységén legyen! Jogotok, de egyben kötelességetek is az ellenállás joga – Ius Resistendi – szerint megakadályozni, hogy a Szentkorona Eszme sérüljön, vagy bármely vezetőtök a magyar nemzet ellen tehessen! Éljetek és tegyetek e szerint! A Szentkorona Eszme útmutatást ad az élet minden területén, hogy mi a teendő! Éljetek vele!
Budaörs, Csíki-dűlő 2017. Fergeteg havának 29. napján
Dr. Safáry-Kollár Lajos jogász, közíró
|