KI BESZÉL ITT JOGÁLLAMRÓL?
NIF 2017.02.23. 13:15
Emlékezetes nap volt 2017. február másodika. Ekkor kereste fel Putyin orosz elnök Budapestet, és ezen a délutánon történt, hogy a televíziónkról egyszercsak eltűnt a kép, a dobozról még a pontos idő is. Megpróbáltuk az ősi módszert: áramtalanítás, visszakapcsolás – semmi. Adtunk neki néhány órát, de miután a helyzet változatlan maradt, hívtuk az upc 1221-es számát.
Egy erősen nazális férfihang automatikusan közölte, hogy most éppen igen sokan keresik őket, hívásunk fontos a számukra, de ismételjük meg később. Nyugodt, tévémentes este-éjszakát követően másnap délelőtt próbálkoztunk újra. Ekkor már új – szintén automata – üzenet várt ránk: női hang közölte, hogy hívószámunk alapján azonosítottak minket, a körzetünkben fennakadások tapasztalhatók, melyek helyrehozása több órát is igénybe vehet, de holnapra már megtörténik a javítás. Ezt követően 4(!) napon keresztül hallgathattuk felváltva a fenti két üzenetet.
Az rendben van, hogy az egyszeri szegény ember úgy úszta meg a halált, hogy amikor az felkereste, megállapodtak, hogy holnap elviheti, ezt írásban is rögzítették, s mikor a halál újra jött, elég volt felmutatni a megállapodást: holnap! De a XXI. században mindig holnapra ígérni egy szolgáltatás helyreállítását? Az 5. napon, 7-én reggel jelent meg a pontos idő a dobozon, akkor jutott el hozzánk újra az adás.
Az üzemzavar teljes ideje alatt, és utána is hiába vártuk az upc – legalább telefonon történő – tájékoztatását, bocsánatkérését. Ők, akik van, hogy napjában többször is zaklatnak bennünket hívásukkal, hogy megtegyék legújabb ajánlatukat, most hallgattak, mint a csuka. Gondoltuk: sebaj, majd a következő számlán biztosan írnak valamit.
És megjött a következő számla. Mintha mi sem történt volna: a feltüntetett „fizetendő összeg” még 200,- Ft-tal meg is haladta az eddigieket (magyarázat: „eddigi havidíj-kedvezménye megváltozott”). Most már a honlapjukról küldtük el számlareklamációnkat, hivatkozva az „Általános szerződési feltételek” 5.1.4. pontjára, mely szerint: „Ha a Szolgáltató érdekkörébe tartozó ok miatt kerül sor a szünetelésre – ide nem értve a jelen ÁSZF-ben meghatározott rendszeres karbantartások esetét –, vagy a szünetelés oka mindkét fél érdekkörén kívül esik (különösen ideértve a Vis Maior esetét), a szünetelés időtartama alatt az Előfizető díj fizetésére nem köteles. Ha ilyen esetben a szünetelés az egy adott naptári hónapban meghaladja a 48 órát, a Szolgáltató a szünetelés hónapjára járó előfizetési díjat a következő havi számlában az Előfizető számára jóváírja.” És egyidejűleg – természetesen – töröltük az OTP-nél levő folyószámlánkról az upc részére adott beszedési megbízást.
Vajon hogy végződik a történet? Bízunk benne, hogy az upc illetékeseinek – ha kis késéssel is – megjön az eszük. Elvégre – állítólag – jogállamban élünk…
Budapest, 2017. február 21.
Adorján András nemzetközi sakknagymester és felesége Oros Ilona statisztikai tanácsos az upc 0006622310 sz.ügyfelei
|