2016.05.03. 17:08, NIF
A probléma ott van marketingszempontból, hogy túl egyenes a megfelelés. Senki sem szereti, ha ilyen egyértelműen az arcába tolják a dolgot, egyébként a lehető legnagyobb semmiből fölbukkanva -merthogy erről szó sem volt még 2 hónappal ezelőtt. Egyeztetés sem volt, az illető minisztériumok nem tudtak erről semmit. Egy vagy két ember, fogalmunk sincs ki az, kitalált valamit. Hatástanulmány sem készült, egy sem.
Az egyenlet úgy néz ki, hogy szülsz gyereket, kapsz pénzt. Szülsz gyereket, építhetsz házat. A gyerek egy csere-eszköz lett, barter. Mindenki azt nézi: megéri tízmilliós lakástámogatásért + tízmilliós kedvezményes hitelért 3 gyereket szülni? Mennyi egy gyerek piacosítható értéke?
NIF: Rosszindulatú ferdítés a gyerek piacosítható értékéről beszélni. Itt támogatásról van szó. Ez pedig a gazdaság teljesítőképességével van kapcsolatban.
Befolyásolás terén csakis az indirekt, vagyis közvetett befolyásolás működik. Példával megvilágítva:
Amennyiben a fehér magyaroknál a gyerekszámot szeretnénk emelni, akkor célszerű:
-a gyermekvállaló korban lévők FIZETÉSÉT MEGEMELNI
NIF: Ez mettöl-meddig terjed? 20 és 35 között? Mennyivel emelni, amikor a fizetések amugy tul alacsonyak? 10%-KAL? 20-AL? Mennyit birna ki a nemzetgazdasag?
-őket panelokból/társasházakból/bérházakból CSALÁDI HÁZAKBA terelni
NIF: Álmodozni lehet! De akkor miért nem jó a FIDESZ házépítési kölcsöne? Ez nem terelés?
– a házasságban élő nőknek nagyobb összeget adni, legyen ez hatmillió forint, amihez havi bontásban, egy éven keresztül jutnak hozzá, ha vállalják hogy 5 évre kiszállnak a munkaerőpiacról.
-frissházasoknak otthonteremtési hitelt adni, kb másfélmillió forint értékben, ahol a hitel 25%-át elengedik minden gyerek születése után.
NIF: Kamatmentes hitel, vagy miért lenne ez a hitel vonzó?
-kiszámítható munkakörnyezet, munkavállalói jogok erősítése, hogy a munkavállaló ne kapcarongy legyen a munkahelyén.
NIF: Jelenleg a munkatörvénykönyv még mindig a szocializmusból visszamaradt ízű. A törvényszékek még mindig mindent elkövetnek, hogy a tekergő, vagy tolvaj munkavállalónak legyen igaza. Nincs bizonyítvány rendszer. A gazdaságilag kitűnően teljesítő országokban munkahelyedet elhagyod bizonyítvány nélkül, akkor sehol sem kapsz új munkahelyet. Magyarországon a tolvaj/tekergő munkaerő még azt sem mondja meg, addig hol dolgozott. Ez növeli a fluktuációt, ami meg nagyban rontja az elvégzett munka minőségét!
-ingyenes iskola, amely valóban ingyenes, nem mondjuk 50 ezerbe kerül a gyerek beiskoláztatása szeptemberben.
-működő egészségügy.
NIF: Fejlett nyugati országokban jól működő egészségügy van, mégis csökken a svájci, vagy német, stb. lakosság.
A fönti megoldások egyike sem kapcsolódik kifejezetten a gyerekvállaláshoz, kivéve az otthonteremtési hitel, de ott sem jutalom, hanem kedvezmény.
Az embereknek készpénz kell. A 10 milliós támogatás édeskevés, a másik 10 millió pedig HITEL, amely ugyan kedvezményes hitel, de össze sem hasonlítható azzal, amit én vázoltam..
Ez alapján megállapítható, hogy a CSOKnak a gyerekszülésre elhanyagolható hatása lesz. Az ingatlanpiacot mesterségesen felpörgetheti, míg az építési vállalkozók az így-úgy összetákolt házak révén jó nagy hasznot húznak majd (az építési kívánalmakat minőség tekintetében szinte teljesen eltörölték). Úgy néz ki mintha a lakásépítés fellendülne, ami a valóságban sokkal több vacak házat jelent csupán.
Íme az eredmény, amikor valaki egyeztetés nélkül kiötöl valami világmegfejtő zseniálisságot.
forrás: 2016. január 17. – Nemzetstratégia